تبلیغات
وبلاگ کتاب و کتابخوانی



نویسنده:
 بهاره مهرنژاد

هر چه به خرداد نزدیك مى شویم، دلهره هاى پایان سال تحصیلى كه دانش آموزان را گرفتار مى كند نیز بیشتر مى شود. در هر سن و سال و وضعیت تحصیلى كه باشیم باز هم امتحان، امتحان است و ترس و اضطراب هاى خاص خودش را دارد. قصد ما ترساندن بیش از حد شما از امتحان نیست. در این مطلب شما را با روش هاى كاربردى آشنا مى كنیم كه مى تواند در آمادگى شما براى امتحانات پایان ترم مفید واقع شود. 

علت بیشتر مشكلات آموزشى دانش آموزان عدم استفاده صحیح از نیروى فكرى و ذهنى است. مهمترین دلیل كه باعث مى شود مطالب درسى در زمان برگزارى امتحانات به فراموشى سپرده شود، عدم داشتن حضور ذهن است. استفاده صحیح از نیروى ذهن به همراه یك برنامه ریزى متناسب و دقیق و به كارگیرى قواعد اصولى حین مطالعه از مهم ترین عوامل در به خاطر سپردن مفاهیم و نهایتاً موفقیت دانش آموز در امتحانات است. 

اما اینكه چطور مطالعه كنیم، اولین سئوالى است كه دانش آموزان در كلاس هاى یادگیرى روش هاى آموزشى مى پرسند. قدم اول براى مطالعه درس هاى امتحانى، تنظیم برنامه درسى است. درس خواندن نیز همانند دیگر مسائل مهم زندگى به برنامه ریزى و تنظیم و دقت نیاز دارد. برنامه ریزى به شما كمك مى كند كه استفاده مفیدترى از مدت زمانى كه در اختیار دارید بكنید و انرژى ذهنى تان را بیهوده هدر ندهید. برنامه ریزى را با یك هدف آغاز كنید. مثلاً تعیین كنید كه در مدت زمانى كه تا شروع امتحانات در پیش دارید، مى خواهید چه درسى را بیش از همه مطالعه كنید و یا در چه درسى ضعیف هستید كه باید بیشتر روى آن تمركز كنید.


به این توجه نكنید كه چون استعداد زیادى در بعضى از درس ها مثلاً ریاضى ندارید، وقت گذاشتن بى فایده است. این یك حقیقت است كه ما كارى را انجام مى دهیم كه دوست داریم. اما اگر هدف از درس خواندن برایمان روشن باشد دیگر علاقه داشتن یا نداشتن و حتى استعداد مهم نیست. هدف در شما انگیزه ایجاد مى كند كه با خاطرى آسوده و به دور از تنفرات درسى به یادگیرى درس موردنظر بپردازید. در برنامه ریزى خود تنها به یك درس اكتفا نكنید. برخى افراد از شیوه مطالعه تك درس استفاده مى كنند.

اینكه شما یك هفته براى خواندن یك درس وقت بگذارید، ذهن تان خیلى زود خسته شده و یادگیرى تان كاهش مى یابد. به جاى شیوه تك درس، مطالعه ۳ ، ۴ درس را در برنامه تان بگنجانید. هر چقدر تنوع در زمان بندى و دروس مورد مطالعه، بیشتر باشد بازده ذهنى شما نیز بیشتر خواهد بود. به تناسب بین دروس انتخابى نیز توجه كنید. مطالعه همزمان درس هایى كه با عدد و فرمول سروكار دارد، شیوه كارآمدى نیست.

خواندن شیمى و فیزیك در یك روز به طور چشمگیرى ذهن شما را خسته مى كند و مانع از ادامه فعالیت مغزى شما مى شود. تركیب درس هاى مفهومى مثل ریاضى و فیزیك با درس هایى كه به حفظیات معروفند مثل ادبیات بهترین شیوه براى مطالعات تمام وقت به شمار مى رود. خودتان را از مطالعه بیزار نكنید، اینكه شما خودتان را براى امتحان آماده مى كنید به معنى حذف تفریح و سرگرمى از برنامه روزانه نیست.

بعد از ۴۵ تا ۵۰ دقیقه مطالعه به یك ربع استراحت نیاز دارید. نوشیدن یك لیوان آب میوه یا شیر به همراه بیسكویت، آجیل در این میان تاثیر مفیدى بر عملكرد مغزى شما خواهد داشت. مى توانید براى خودتان پاداش تعیین كنید. با خودتان قرار بگذارید كه اگر فلان درس را به موقع و البته با یادگیرى كامل تمام كردید، به تماشاى برنامه تلویزیونى دلخواه بروید یا موزیك مورد علاقه تان را گوش دهید. حال پس از اینكه برنامه ریزى كردید و طول مدت مطالعه را تعیین كردید، به مطالعه مشغول شوید.

 

چگونگى مكان و زمان مطالعه تاثیر مهمى در فرآیند یادگیرى شما دارد. البته این موضوع به روحیات شما بستگى دارد. بعضى فقط در محیط آرام درس مى خوانند یك سرى هم در مكان هاى شلوغ و با هر سروصدایى مى توانند به مطالعه بپردازند. در هر حال باید در هر مكانى كه هستید تمركز حواس داشته باشید. همیشه عواملى وجود دارند كه باعث حواس پرتى ما از موضوع اصلى شوند. 

یادآورى خاطرات و تخیلات گوناگون كه عموماً منشاء محیطى دارد و از سروصدا و رفت وآمد دیگران حاصل مى شود، از مهمترین مواردى است كه باعث از دست رفتن تمركز و حضور ذهن مى شود. در این زمان صدبار هم كه یك نوشته را بخوانیم در ذهن مان ثبت نمى شود. براى اینكه ذهن تان از موضوع اصلى دور نشود، تند بخوانید. نه آن قدر كه چیزى نفهمید. سرعت مطالعه خود را تا آنجا افزایش دهید كه یك درگیرى ذهنى مطلوب ایجاد شود. تندخواندن نوعى مطالعه اولیه به صورت سریع است كه باعث مى شود با مفاهیم كلى درس آشنا شوید. سپس از خودتان سئوال بپرسید. 

سئوالاتى كه حول وحوش موضوع اصلى درس دور مى زند به شما كمك مى كند با ایجاد ارتباط بین مفاهیم، یادگیرى درس را براى خودتان آسان سازید. البته یادگیرى شما باید در طول سال تحصیلى و همزمان با آموزش درس موردنظر انجام گیرد، یادگیرى كه در اینجا گفته مى شود تكرار مجدد درس و به خاطر سپردن آن در مغز است. در حین تندخواندن، ابتدا چیزهایى را بخوانید كه فهم شان برایتان ساده است. تمامى زیرنویس ها، پاراگراف ها، سرفصل ها و مطالبى را كه مهم به نظر مى رسند بخوانید، حتى اگر كمى از مطلب را بفهمید، بهتر از آن است كه چیزى از آن سر در نیاورید.

در یادگیرى فرمول ها و لغات خارجى به جاى حفظ كردن آنها، شكل شان را به خاطر بسپارید. به كارگیرى گوش و چشم در درك مطالب از اهمیت ویژه اى برخوردار است. از طریق سمعى هم مى توانید به درك مفاهیم درسى نائل شوید. صداى خودتان را ضبط كنید و در طول روز گوش كنید. این كار به شما كمك مى كند تا در هر لحظه اى حتى زمانى كه به استراحت مشغولید از طریق تكرار، مطالب را در حافظه تان ثبت كنید.



برچسب ها : روش های مطالعه قبل از امتحان ,
منابع و ماخذ : روش های مطالعه قبل از امتحان ,

امتیاز به مطلب

نظرات () نویسنده: سعید دوشنبه 30 دی 1392 - 08:37 ب.ظ
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: قم مرکز علوم و معارف دینی است و در این شهر چنین ظرفیتی وجود دارد که با بهره‌گیری از نیروهای متخصص نسبت به صدور مجوز اقدام شود.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، علی جنتی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: این جلسه به مناسبت تکریم یکی از خادمان حوزه فرهنگ هنر و ادب و معرفی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شده است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در قانون ذکر شده گسترش ارزش‌ها و معارف دینی و پاسداری از فرهنگ و تمدن ایرانی و معرفی آن در عرصه بین‌المللی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مجموعه ابزارهایی که در اختیار دارد باید به این اهداف دسترسی پیدا کند، عنوان کرد: گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تولید فیلم‌های سینمایی، تولید آثار نمایشی و هنرهای تجسمی، تولید آثار خوشنویسی و انتشار مجلات از جمله برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌شود.

جنتی با اشاره به این‌که در تاریخ این وزارتخانه پیش از انقلاب فقط به بخش دوم یعنی فرهنگ و هنر توجه شده است، گفت: پس از انقلاب دستگاه‌های مختلفی ادغام شدند ولی به تدریج برخی دستگاه‌ها جدا شده و به صورت یک سازمان مستقل درآمدند اما آنچه که امروز در اختیار داریم مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی است که هم مسایل فرهنگی و هنری در حوزه‌های مختلف را دنبال کرده و هم به مسایلی که محتوای دینی دارند، توجه می‌کند.

جنتی با بیان این‌که مجموعه گسترده‌ای از فعالیت‌ها بر عهده این وزارتخانه است، افزود: در استان‌ها نیز فردی که مسوولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده می‌گیرد باید کسی باشد که بتواند به همه این مسایل پرداخته و در کار خود جامعیت را لحاظ کند.

وی ادامه داد: استان قم از جمله استان‌هایی است که به دلیل وجود مرکزیت حوزه علمیه، حضور مراجع عظام تقلید که استوانه‌های فقاهت‌اند و مراکز بزرگ تحقیقات علمی و دینی به شمار می‌آیند، دارای امتیاز بزرگی است. پرداختن به این بخش که جزو امتیازات قم به محسوب می‌شود از اهمیت زیادی برخوردار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که در قم توجه خوبی به مسایل فرهنگی و هنری شده است، اظهار کرد: در عرصه موسیقی و مسایل فقهی مرتبط با آن قم صاحب نظر بوده و اگر دستگاه‌های موسیقی به خوبی شناخته شوند صدور احکام در این بخش آسان‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: به دلیل وجود حوزه‌های علمیه و مرکزیتی که قم برای کل کشور از نظر منابع دینی دارد، نیاز بود نیروی تازه نفسی که آشنایی بیشتری با این مقوله داشته باشد، معرفی شود.

جنتی عنوان کرد: از مدت‌ها پیش از حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا ایزدپناه خواسته بودم که این مسوولیت را عهده‌دار شوند و وی با توجه به سوابق‌شان می‌توانند نقش مهمی در استان قم داشته باشند.

وی با بیان این‌که سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمرکز بررسی کتب دینی در قم است، ادامه داد: قم مرکز علوم و معارف دینی است و در این شهر چنین ظرفیتی وجود دارد که با بهره‌گیری از نیروهای متخصص نسبت به صدور مجوز اقدام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امیدواریم که مدیرکل جدید بتواند استعدادهای موجود در این استان را تقویت و حمایت کرده و نکته دیگری که مورد توجه است ارتباط بسیار نزدیک و تنگاتنگ با مراجع عظام تقلید و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مدیریت عالی حوزه علمیه است که باید محقق شود.

وی با تاکید بر این‌که اکنون سه هزار پروژه فرهنگی نیمه تمام در سراسر کشور داریم، گفت: این پروژه‌ها پیشرفت‌هایی بین 20 تا 85 درصد دارند. گرایش دولت این است که در سال 93 بیشترین اعتبار را به پروژه‌هایی که بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند اختصاص دهد و امیدواریم که در سال آینده شاهد به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها باشیم.


برچسب ها : علی جنتی: صدور مجوزهای کتا‌ب‌های دینی به قم داده می‌شوند ,
منابع و ماخذ : علی جنتی: صدور مجوزهای کتا‌ب‌های دینی به قم داده می‌شوند ,

امتیاز به مطلب

نظرات () نویسنده: سعید دوشنبه 30 دی 1392 - 08:37 ب.ظ
مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی با اشاره به غیر استاندارد بودن نیمی از کتاب‌های آموزشی،بر لزوم همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بررسی آثار آموزشی بر اساس استانداردهای آموزش و پرورش و سازمان صدا و سیما در توجه به مجوز دفتر انتشارت در تبلیغ کتاب‌های آموزشی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمد ناصری در نشست خبری دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد که صبح امروز (30 بهمن) در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد، اظهار کرد: در دهمین دوره جشنواره سه هزار و 708 کتاب مناسب در عرصه رقابت شرکت کرده‌اند که از میان آن‌ها 178 کتاب نامزد دریافت عنوان کتاب‌های برگزیده و مورد تقدیر شدند و 48 عنوان کتاب در روز دوشنبه (هفتم بهمن ماه)در اختتامیه جشنواره مورد تقدیر قرار می‌گیرند. 

وی ادامه داد: در این دوره از رقابت کتاب‌های آموزشی رشد 650 ناشر حضور به هم رساندند و آثار آن‌ها به همت 35 گروه داوری مورد ارزیابی قرار گرفت. تقدیر از سه ناشر که بیشترین تعداد کتاب‌های مناسب، مورد تقدیر و کتاب‌های برگزیده را داشتند، از دیگر برنامه‌های دهمین دوره جشنواره است. 

کار ما بررسی کتاب است نه عملکرد ناشران 

ناصری بیان کرد: هدف این جشنواره ارزیابی کتاب‌های آموزشی است و ناشری که مورد تقدیر این جشنواره قرار می‌گیرد نمی‌تواد برای تبلیغ سایر آثار خود از تایید آموزش و پرورش استفاده کند. 

وی ادامه داد: سازمان پژهش و برنامه‌ریزی آموزشی برای سامان‌دهی کتاب‌های آموزشی بیش از یک دهه است که جشنواره کتاب‌های کمک آموزشی با توجه به جنبه‌های هدایتی، تشویقی و ترغیبی برگزار می‌کند. 

دبیر جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد افزود: در نخستین سال برگزاری جشنواره در سال 1379، بیش از 80 درصد کتاب‌های موجود در بازار بر اساس معیارهای آموزش و پرورش غیر استاندارد بودند در حالی که امروزه افزون بر 50 درصد موجودی کتاب‌های آموزشی مطابق با معیارهای آموزش و پرورش تولید می‌شوند. 

ناصری با تاکید بر لزوم همکاری سازمان‌هایی مانند صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتقای وضعیت کتاب‌های آموزشی، بیان کرد: نهاد آموزش و پرورش جایی برای تجارت نیست، از همین رو، لازم است صدا و سیما برای تبلیغ محصولات کمک آموزشی، مجوز دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی را اصل و اساس قرار دهد. 

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید و دقت نظر حوزه‌های داستانی و فرهنگی را بر حوزه آموزشی اعمال نکرده و صرفا به مشخصه‌های ظاهری و حل المسایل بودن کتاب‌های این حوزه توجه کرده است. به همین دلیل مطالبه جدی ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توجه به استانداردهای آموش و پرورش در بررسی کتاب‌های آموزشی است. 

ناصری در توضیح مزایای کتاب‌های برگزیده در این جشنواره گفت: در سال تحصیلی پیش رو، چهار صفحه از کتاب‌های درسی جدیدالتالیف مقطع دبستان و یک صفحه از کتاب‌های جدیدالتالیف مقطع متوسطه به معرفی آثار برگزیده جشنواره اختصاص داده می‌شود تا با این کار در میان معلمان فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد. 

دبیر جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد ادامه داد: همچنین از ظرفیت مجلات رشد که سالانه با شمارگانی بیش از 37 میلیون نسخه در سراسر کشور توزیع می‌شود، برای معرفی منابع مناسب به منظور پرکردن خلاهای کتاب‌های درسی استفاده می‌شود. 

افزودن شاخه داستانی به جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد
 
ناصری با اشاره به استفاده از قالب داستانی در تولید برخی کتاب‌های آموزشی، گفت: از سال آینده بخش داستانی نیز به جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد اضافه خواهد شد. 

مدیر کل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی درباره کتابنامه‌های رشد اظهار کرد: کتابنامه‌های رشد مجموعه‌ توصیفی کتاب‌های مناسب پایه‌های مختلفی‌اند که در پایگاه الکترونیکی سازمان به نشانی www.roshdmag.irقابل دسترسی است. هر کتابی که به این سازمان می‌رسد، حداکثر ظرف یک ماه مورد بررسی قرار گرفته و در صورت مناسب بودن در کتابنامه رشد معرفی می‌شود. 

ناصری در توضیح دیگر امکانات موجود برای معرفی آثار آموزشی مناسب گفت: نشریه تخصصی جوانه که به تازگی در قالب  الکترونیکی منشر می‌شود به معرفی آثار مناسب و نظرات کارشناسان، ناشران و مترجمان در شکل‌‌های مختلفی مانند مقاله، یادداشت، گفت‌وگو و میزگرد می‌پردازد. 

مدیر کل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی آموزش و پرورش اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، آموزش را خلاصه در کتاب‌های درسی نمی‌بیند و بر این اصل استوار شده است که آموزش فضایی وسیع‌تر از کتاب و کلاس درس دارد. به همین منظور، محیط‌های مختلفی مانند آزمایشگاه، اردو‌های علمی و فرهنگی و فعالیت‌های اکتشافی جزیی از برنامه‌های درسی شده‌اند و جبران کاستی‌های کتاب درسی و تعمیق و ساده‌سازی مباحث آن به عهده آثار کمک آموزشی گذاشته شده است. 

ناصری در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا مبنی بر تمهیدات اندیشیده شده برای تعامل سازنده با ناشران گفت: دبیر علمی جشنواره با بیش از 50 ناشر به صورت چهره به چهره از معیارها و استاندارهای تولید یک اثر آموزشی سخن گفته، علاوه بر این، رییس اتحادیه ناشران و تعدادی از ناشران در شورای سیاستگذاری کتاب‌های آموزشی حضور داشته و از ابتدا تا انتها در این مسیر مشارکت داده می‌شوند. 

گفتنی است اختتامیه جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد، دوشنبه، 7 بهمن ماه سال جاری، ساعت سه عصر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب با حضور وزیر آموزش و پرورش و  معاونان سازمان برگزار می‌شود.



برچسب ها : 50 درصد کتاب‌های آموزشی غیراستانداردند ,
منابع و ماخذ : 50 درصد کتاب‌های آموزشی غیراستانداردند ,

امتیاز به مطلب

نظرات () نویسنده: سعید دوشنبه 30 دی 1392 - 08:34 ب.ظ
نسخه الکترونیکی کتاب «مسوولیت مدنی رسانه‌ها در حقوق موضوعه ایران» اثری از ابوذر صحرانورد از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب نسخه چاپی ندارد و برای نخستین‌بار در قالب فایل PDF و به صورت رایگان منتشر و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. 

در این کتاب علاوه بر نگاه اجمالی به قوانین دولت جمهوری اسلامی نسبت به رسانه‌های همگانی، به بررسی مقایسه‌ای قوانین رسانه‌های ایران با سایر کشورها پرداخته شده است. 

نویسنده در نخستین بخش کتاب، با تقسیم مسوولیت مدنی رسانه‌ها به دو بخش عام و خاص، درباره هر یک از این بخش‌ها توضیح داده است، همچنین در بخش دوم، مباحثی درباره مبانی مسوولیت مدنی و موضوع‌هایی چون آزادی بیان، حریم خصوصی و آزادی اخبار و اطلاعات را می‌توانید مطالعه کنید. 

بخش سوم کتاب با عنوان «ارکان مسوولیت مدنی رسانه» به سه بحث ویژه شامل مفهوم ضرر و اقسام آن، ارتکاب فعل زیانبار در حوزه رسانه و رابطه سببیت پرداخته می‌شود، همچنین در چهارمین بخش کتاب موضوع «علل رافعه مسوولیت مدنی رسانه» در موضوع‌های تکلیف و اختیار قانونی رسانه، انتقادات، نظرات سازنده، اجبار و اکراه پرداخته شده است.

این کتاب پیش از آغاز بحث اصلی با یک پیش‌گفتار و مقدمه همراه است و در پایان، قانون مطبوعات، لایحه حمایت از حریم خصوصی و قانون مسوولیت مدنی را به پیوست دارد.

در صفحاتی از این کتاب می‌خوانیم: «مسئولیتِ در مقام خسارتی که شخص (یا کسی که تحت مراقبت یا اداره شخص است) یا اشیا تحت حراست وی به دیگری وارد می‌کند و همچنین مسئولیت شخص بر اثر تخلف از انجام تعهدات ناشی از قرارداد، مسئولیت مدنی نامیده می‌شود. مسئولیت مدنی در مقابل مسئولیت کیفری بکار برده می‌شود. رسانه‌های همگانی از قبیل رادیو، تلویزیون، روزنامه‌ها، سایت‌های خبری و ... وسائلی هستند که پیام رسانی و انتقال اطلاعات موجود در جوامع به مردم، توسط آنان صورت می‌پذیرد. این رسانه‌ها که عمدتاً دارای شخصیت حقوقی هستند، می‌توانند به اشخاص، ضررهای مادی یا معنوی وارد کنند.»

همچنین نویسنده در بخشی از پیش‌گفتار کتاب آورده است: «گسترش روز افزون استفاده مردم و جوامع از رسانه‌های جمعی به ویژه رسانه‌های نوظهوری همچون سایت‌های خبری و گرایش رسانه‌های سنّتی به تبدیل شدن به رسانه‌های جدید، سبب چالش‌های جدی در عرصه حقوق ارتباطات شده است. نبود قوانین متناسب با عرصه جدید فعالیت‌های رسانه‌ای از یک طرف و کم‌رنگ شدن اخلاق و ارزش‌های انسانی از سوی دیگر، جوامع و دولت‌ها را بر آن داشته است تا بیش از گذشته نسبت به قانونمند کردن عرصه فعالیت‌های رسانه‌ای اقدام کنند.»

 قرار است به زودی نسخه‌های الکترونیکی دو کتاب «نگاهی اسلامی به اخلاق رسانه‌ای» و «همگرایی رسانه‌ای و فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی» از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شود. 

نسخه الکترونیکی کتاب «مسوولیت مدنی رسانه‌ها در حقوق موضوعه ایران» در پایگاه اطلاع‌رسانی این دفتر به نشانی اینترنتی www.Rasaneh.org قرار گرفته است.


برچسب ها : انتشار نسخه الکترونیکی «مسوولیت مدنی رسانه‌ها در حقوق موضوعه ایران» ,
منابع و ماخذ : انتشار نسخه الکترونیکی «مسوولیت مدنی رسانه‌ها در حقوق موضوعه ایران» ,

امتیاز به مطلب

نظرات () نویسنده: سعید دوشنبه 30 دی 1392 - 08:33 ب.ظ
صفحات سایت: [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ ... ]

آخرین مطالب

» پروفسور حسابی و یک عمر زندگی با علم و هنر و کتاب ( چهارشنبه 12 شهریور 1393 )
» کتاب سازها مشکل خودشیفتگی،‌ خودبینی و نیاز به مطرح شدن دارند ( چهارشنبه 12 شهریور 1393 )
» قله‌های موسیقی با دانش و کتاب فتح می‌شود ( جمعه 25 بهمن 1392 )
» جلد هفتم زندگی «پیامبر» در راه است ( پنجشنبه 24 بهمن 1392 )
» سال 2014 سال کتاب‌های تاریخی ( چهارشنبه 23 بهمن 1392 )
» شرایط جدید خرید کتاب در کتاب 57 ( سه شنبه 22 بهمن 1392 )
» کتابم عصای دست محققان قرآنی است ( سه شنبه 22 بهمن 1392 )
» تاریخچه ای كوتاه بر صنعت نشر در ایران ( دوشنبه 21 بهمن 1392 )
» موافقت با واگذاری فعالیت‌های اجرایی نمایشگاه كتاب تهران به تشكل‌های نشر ( دوشنبه 21 بهمن 1392 )
» 75 سال تنهایی بهمن فرزانه همچنان ادامه دارد ( دوشنبه 21 بهمن 1392 )
» این داستان انقلاب است؟ ( دوشنبه 21 بهمن 1392 )
» مایکل باری: با یادگیری میراث ایرانی فرهنگ غرب را بیشتر فهمیدم ( دوشنبه 21 بهمن 1392 )
» تاریخچه كتاب و كتابخانه در عهد باستان ( یکشنبه 20 بهمن 1392 )
» رودی متی: برای خرید کتاب‌های تاریخی به ایران سفر می‌کنم ( یکشنبه 20 بهمن 1392 )
» صبح ناشتا، شیخ بینا و رستم دانا ( یکشنبه 20 بهمن 1392 )
 
ADS

آمار بازدید

کل بازدید ها :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :
آخرین بروز رسانی :

درباره وبلاگ